tisdag 14 december 2010

Fortsättningen av helgen

Jag tänkte fortsätta berätta lite om vad som hände i helgen. Efter julfesten på hostlet åkte vi hem med Oil och Anaan där vi sov över. På söndagen följde vi med till pwo-karenkyrkan, som är vår favoritkyrka i Chiang Mai - den ser ut som ett garage, liten, med inte så mycket folk men många ungdomar, väldigt mysigt. Jag hade fått feber under natten och kände mig inte så pigg, men det gick bra ändå. Efteråt hade vi planer på att gå och se Harry Potter med Pom (Pee Laddas son) och hans kompis. Vi åkte därför till Airport Plaza, ett väldigt stort och väldigt västerlänskt shoppingcenter. Men tyvärr gick inte Harry Potter-filmen på några bra tider så vi bestämde oss för att se Narnia istället.

En jättestor julgran på Airport Plaza som
sträckte sig över typ fem våningar!

En lite speciellt sak med att gå på bio här i Thailand är att man innan varje film, ställer sig upp och sjunger för kungen medan bilder visas på skärmen. Det var verkligen en upplevelse att se! Jag kan tänka mig att den som inte står upp eller visar respekt blir utkastad direkt.


När filmen var slut blev vi skjutsade till busstationen. Tanken var nämligen att vi skulle åka hem samma dag. Men vi hade inte bokat några biljetter eftersom det alltid brukar finnas platser kvar, men inte idag. Så nödlösningen blev att ringa Ladda och fråga om vi kunde sova hos dem. Hon sa ja, såklart, så vi åkte med Pom hem. Kändes lite pinsamt, men det var nog den bästa lösningen! Dagen därpå blev vi skjutsade till busstationen, igen, och åkte hem.

Jag känner mig fortfarande lite sjuk, men mycket bättre nu. Jag tror att det kan bero på en mix av den riktigt starka maten vi fick på hostlet i Chiang Mai, sovande på golv (för jag hade riktigt ont i nacken) och kanske även väderskillanderna. Men bortsett från sjukdom har detta varit en väldigt härlig helg! Det är trevligt att få komma till storstan ibland och umgås med lite jämnåriga, även om det blir väldigt sällan.

Det var allt för nu. Den här veckan blir det till att öva julspel!

/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar