söndag 26 september 2010

Sunday, lovely Sunday

Idag var vi först i Pwo-karenkyrkan, där vi bland annat träffade Oil, en kvinna som var volontär under 11 månader i Sverige för tre år sedan. Hon pratade väldigt bra engelska och översatte gudstjänsten åt oss, och sedan när vi åt lunch i kyrkan frågade hon om vi ville följa med henne och hennes man till "Sunday market". Det ville vi, så vid fem-tiden åkte vi tillsammans in till marknaden. Åh, va mysigt det var!! Mycket mysigare att gå på marknad på kvällen än på dan!

Vi testade en sjukt god efterrätt, som är mycket vanlig - mango med sticky rice i cocosnötsmjölk. Riset smakade typ som risgrynsgröt - yummi! I alla fall hittade jag en härlig sjal för 99 baht (ca 22 kr) - hur mysig som helst, och perfekt att ha sen när det blir kallt!

Det enda negativa idag var att jag sov middag i typ mer än en timme, istället för att plugga... Detta betyder:
1. Att jag måste plugga massor imorn.
2. Att jag inte kommer kunna somna inatt.

Inte så genomtänkt! Men annars har det här varit en mycket bra dag!

På vår gata efter en skur.


"Sunday market"

Jag, Oil och hennes man Anaan

(Dagens bilder är tagna med Johannas kamera).

1 kommentar:

  1. Låter/ser verkligen ut som att ni har haft en härlig söndag!Lycka till med språkstudierna i denna vecka!Kramar från familjen!

    SvaraRadera