fredag 29 oktober 2010

Första lektionen avklarad!

Jag hade min första lektion idag! Jag vet inte riktigt om jag ska bedöma den som lyckad eller ej. Det var en grupp på tre tjejer och två killar, som alla var nya på hostlet (12-13 år). Man kan säga att deras kunskaper i engelska var väldigt begränsade... Så jag fick använd mycket thai, men det var svårt att förstå när de pratade thai med mig! Inte nog med att de pratar fort, de använder ju en annan dialekt än den vi har lärt oss (vi lärde oss central thai).

Först frågade jag om namn och ålder och lite vad de hade gjort idag (det mesta blev tyvärr på thai eftersom de inte förstod så mycket). Sedan gick vi igenom lite siffror, det kunde de! Efter det momentet frågade jag lite om deras familjer (det blev mest på thai) och sedan skulle de rita sina familjer. Det momentet tog större delen av lektionen eftersom alla hade så stora familjer och var så noga med att rita. Det roliga var att det mest var killarna i gruppen som satt och fnissade. En tjej var jätte frammåt och pratade hela tiden, på thai tyvärr. Sedan var det två tjejer som var lite blygare. Men så söta de var! Trots att de är 12-13 år ser de ut som 10! :)

Efter lektionen skulle vi följa med Por, en trevlig snubbe som vi träffade på ungdomskonferenser för några veckor sen som råkade bo i Mae Sariang, till en resturang. Det var trevligt. Imorn ska vi åka med honom till Burma-gränsen! Rätt coolt faktiskt, det ser jag fram emot. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar