lördag 16 oktober 2010

Sjuk...

Det är så typiskt att jag har gått och blivit sjuk nu, mitt i allt, när vi bara har en vecka kvar i Chiang Mai. Men det positiva är väl att det förhoppningsvis är över innan vi flyttar (förhoppningsvis är det redan över imorn..). Igår vaknade jag med feber och magont. Senare under dagen hade jag även huvudvärk och värk i lederna.

Idag sov jag till typ ett, och vaknade upp till att Johanna hade lagat pannkakor! Den perfekta maträtten när man inte har någon vidare mat-aptit, så då blev jag glad såklart! Vi har förresten flyttat tillbaka till familjen Ernviks hus nu. Familjen är nu  nere i Bagkok och sedan ska på semester till Laos. Men detta betyder inte att vi kommer att ha huset för oss själva, utan det kommer tre andra gäster som vi ska dela huset med. Jag och Johanna har däremot fått uppdraget att vara katt-och hundvakter under veckan, ingen av oss är några speciella djurvänner, men det ska nog gå bra ändå!

Imorgon ska vi till Chiang Rai, som ligger några timmar härifrån, om jag inte fortfarande känner mig sjuk då. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra där, typ som förra helgen... Vi får se helt enkelt. Förresten är visumresan bokad nu! Eller inte hela resan än. Hur som helst så åker vi den 7:e november med en van/minibuss till Laos där vi ska fixa nytt visum. Hoppas verkligen att vi får tre månader den här gången..!

Jaja, jag har inget mer speciellt att skriva, ha det bra så länge!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas att du snart blir frisk!Bra att Johanna gjorde pannkakor!
    Tänker på dig vännen!
    Krya på dig
    Kram
    mamma

    SvaraRadera